Ve dnech 17. 9. – 21. 9. 2018 proběhl adaptační pobyt žáků šestých ročníků na Prostřední Bečvě. Celý pobyt se uskutečnil proto, aby se v obou třídách posílily vztahy v třídních kolektivech a usnadnil se nástup nových žáků a vztah s třídními učiteli. Proto i program byl hodně nabitý a žáci si v průběhu týdne vyšlápli na Pustevny, kde navštívili sochu Radegasta, dále měli připraveno množství míčových her a soutěží, ale hlavně měli k dispozici na dva dny lektory zaměřené na team building. Tito lektoři procovali s jednotlivými třídami a zadávali žákům problémové úlohy, k jejichž úspěšnému splnění vedla jediná cesta – spolupráce úplně celé třídy. Tito lektoři byli finančně podpořeni z dotačního programu města Studénky pod taktovkou Bc. Alexandra Dreslera. Žáci si celý pobyt užili i proto, že nás od počátku provázelo slunečné počasí s vysokými teplotami netypickými pro toto období, což nám umožnilo využít i venkovní bazén areálu Relax Kyčera a celému pobytu dodalo nádech léta a nejen žákům vykouzlilo úsměvy na rtech. Pro příklad uvedeme pár zpětných vazeb od našich žáků:
Vybráno ze zpětných vazeb:
Beáta: Nejlepší zážitek byl, když jsme vyšli na Pustevny a měli jsme prostor pobavit se s kamarády. Nejhezčí byly výhledy na města a přírodu kolem sebe.
Martina: Mě se nejvíce líbily hry na písku a celkově hry s lektory. Nejvíce mě bavila přehazovaná, dělání uzlů a přemísťování celé třídy pomocí třiceti kroků. A hlavně se mi líbilo, když někteří, zpívali.
Barbora Škrabáková: NESPADNI ZE ŽIDLE
Ve středu probíhal náš 3. den na adapťáku v Prostřední Bečvě. Přijeli za námi lektoři, kteří nás měli jako kdyby naučit spolu víc vycházet. Celý den a půl jsme s nimi hráli super hry. Nejlepší podle mě byla hra se židlemi. Hráli jsme ji ve středu večer. Takže … Rozdělili jsme se na dva týmy a každý z nás měl svoji židli. Poté nám naše lektorka Lenka řekla, že si na ni máme stoupnout, nesmíme mluvit a bez toho aniž bychom slezli ze židle, šoupali s ní, tak se jako tým musíme dostat na druhou stranu. Bylo to super, židle jsme si předávali a zvládli jsme se navzájem domluvit. Tohle byl můj nejhezčí zážitek s adapťáku.
Popiš situaci, kdy ses během pobytu cítil nejužitečněji pro třídu, kamarády:
- Měl jsi ze sebe dobrý pocit.
- U židliček.
- Když jsem pomohl hledat a vzpomínat.
- Nejužitečnější jsem byl, když jsem chtěl dělat uzly a mohl jsem jim pomoci.
- Byl jsem užitečný u židliček.
- Byl jsem užitečný u židličkové hry.
- Když se mi něco povedlo nebo jsem nějak výjimečně pomohla.
- NikdyByl jsem užitečný, jak jsem se dohodl mezi kámošema při hře židličky.
- Když jsem našel ztracené klíče.Asi trochu.Já asi nic, protože mám sádru.
- Nejužitečnější jsem se cítil, když jsem ve skupinách dělal aktivity pořádně.Když jsem přišla na nějaké řešení a když jsem se zapojovala.
- Měla jsem dobrý pocit, jak jsme vázali uzly.
- Když jsme hráli hru se židlemi.
Popiš situaci, kdy ses během pobytu cítil nejhůře. (např. někdo Tě zklamal, nepohodl ses, byl jsi vyčerpaný, …..):
- Já jsem se necítil nejhůř.
- Nikdy
- Nikdy
- Nejhůře jsem se cítil, jak jsme hráli židlovanou (podváděl jsem).
- Nic
- Nic mě nezklamalo.
- Když se mi nepovedlo pomoci třídě.
- Když jsme motali uzly a někteří se prali a dělali bordel.
- Mě zklamaly uzly.
- Nejhůř mi bylo, když jsme byli v půli cesty na Radhošť a mě došlo pití.
- Moc se mi tu líbilo, nebyla jsem z ničeho smutná.
- Cítila jsem se skvěle a moc se mi tady líbilo.
- Jak mě holky nechtěly pustit ke slovu.
- Já jsem se cítil dobře.
- Nejhůř jsem se cílila, když jsem v úterý jela domů a bylo mi špatně.
- Pátek, při psaní tohoto dopisu, jsem byla naštvaná na holky z chatky (některé).
Napiš cokoliv jiného, co cítíš, že potřebuješ napsat:
- Adapťák mě bavil.
- Škoda, že jsme nehráli více her.
- Adapťák mě bavil.
- Ochutnal jsem zde skvělý tonic.
- Moc se mi líbilo, jak se o nás starali na snídani, obědě a na večeři.
- Líbilo se mi to jídlo, bylo dobré, lidi jsou tu hodní a rád bych tu přijel zas.
- Chválím kuchaře, strašně výborné jídlo, pěkné chatky.
- Doufám, že se sem někdy vrátím.
- Chtěl jsem poděkovat Martinovi a Lence, díky byla to sranda.
- Chtěla bych pochválit kuchaře za dobré jídlo.
- Nic mě nenapadá.
- Cítím se šmrncovně.
- Chtěla bych říct, že jsem si to tady díky holkám hodně užila.
- Že se mi celý výlet líbil.
- Chtěla bych napsat, že se mi tu moc líbilo a bylo to tu fajn.
Mgr. Vladimíra Stillerová, Mgr. Lukáš Žídek