Tak jsme nazvali setkání s rodiči v naší škole. Před podzimními prázdninami jsme pozvali zákonné zástupce žáků do školy, aby se seznámili s našimi výchovně vzdělávacími záměry. Rodičům jsme při úvodní prezentaci představili systém výuky a průběh vyučování. Následně si rodiče v roli žáků mohli vyzkoušet výukovou lekci. Účastníkům jsme záměrně nesdělili, o jakou třídu a předmět se jedná. V naší škole propojujeme výstupy ze školního vzdělávacího programu s životními kompetencemi tak, abychom neučili předměty, ale témata. Účastníci akce tak mohli vyletět s Tondou do vesmíru. V této lekci si zažili pocit kosmonautů v roce 1969, ale nejednalo se, jak by se mohlo z názvu zdát, o žádnou fyziku, přírodopis, či zeměpis, ale o výuku hudební výchovy. V krtčí kůži se rodiče ponořili do badatelské lekce, kde objevovali a prozkoumávali půdu jako jednu ze složek přírody. Do světa čísel nás zavedla lekce matematiky prof. Hejného a kdo chtěl, mohl se zúčastnit závodu dvou polárníků v dobrodružném závodě a zjistit, jak to vše před více než 100 lety dopadlo. Pátá nabízená lekce byla zaměřena na předsudky o ženách s názvem ženy ve společnosti.
Po výukové lekci proběhla reflexe hodiny, kde rodiče sdělovali své pocity z role žáka. V této fázi byli také seznámeni s průběhem lekce a cílem, ke kterému učitel směřoval. Nedílnou součástí reflexe byla i diskuze o způsobu výuky a použitých metodách výuky. Čas ve vyučovací lekci rychle utekl, proto se návštěvníci přesunuli zpět do školní jídelny, aby je vedoucí kuchyně seznámila s nutričními doporučeními a s pojmem spotřební koš, který je potřeba při přípravě a vaření jídel pečlivě hlídat. Od roku 2016 se naše škola pyšní certifikátem Zdravá školní jídelna, proto byla přítomným představená i kritéria, která dodržujeme při každodenní přípravě 670 jídel. Na závěr setkání s rodiči proběhla ochutnávka pokrmů, které jsou v naší školní jídelně připravovány. Rodiče tak mohli ochutnat cokoliv ze čtyřchodového menu v podobě kuřecích špalíků po řecku, lososa s koprovým přelivem, zelí z cukety/červené řepy s kotletou, či grilovaného kuřecího prsa s jogurtovým dipem. Nechyběly ani polévky a moučníky.Po přečtení zpětných vazeb jsme rádi, že akce měla mezi účastníky pozitivní ohlas i podporu účasti v budoucnosti. Velice si vážíme i toho, že se zákonní zástupci zajímají nejen o způsob výuky v naší škole, ale i další dění pod střechou naší organizace.
Nabízíme i náhled do zpětných vazeb účastníků:
Co vás dnes překvapilo/zaujalo a vyučovací hodině?
Způsob výuky a práce se studenty. Forma výuky - texty, vennův diagram. SUPER!!!
Forma učení, přístup učitele, za mne velký palec nahoru.
Činnorodost, hravost.
Zaujala mne interakce v hodině, sdílení, komunikace. Velmi zábavná forma, jsem mile překvapena.
Příjemná atmosféra, dobrovolnost říkat svůj názor/text nahlas. Moderní způsob vedení hodiny, nehodnocení.
Co mne dnes potěšilo, z čeho mám radost?
Příjemné setkání s učiteli a rodiči.
Mám radost, že se můj syn stravuje zdravě a také že má kvalitní výuku.
Že si učitelský sbor udělá prostor pro rodiče.
Mám radost, že škola pořádá tuto unikátní akci.
Naprosto luxusní večeře, někdy nechápu syna, co se mu občas nelíbí, protože to bylo vynikající.
Celkový přístup školy.Že můžeme opět navštívit školu. Zažít pedagogy při jejich práci.
Reportáž z akce můžete shlédnout zde.
Mgr. Milan Stiller
ředitel školy